sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 30 September 2014

#HAJI1435H : SEKALIPUN DGN AMBULANS , SEMUA JEMAAH HAJI AKAN DI PASTIKAN BERWUKUF DI ARAFAH



Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, pihaknya turut menerima khabar gembira apabila empat daripada lapan jemaah Malaysia yang terlantar atau dirawat di pusat rawatan rapi (ICU) di hospital Arab Saudi, telah dibenarkan keluar semalam.

insya-Allah kita (Tabung Haji) akan berusaha membawa mereka semua (empat orang yang masih dirawat) ke Arafah melainkan tidak dibenarkan hospital Arab Saudi.

"Sekalipun terpaksa membawa mereka dalam ambulans sebab kita faham 'haji adalah Arafah'," kata beliau selepas melawat pusat penginapan jemaah haji Malaysia di Hotel Rehab Al-Janadiriyyah

Turut serta isterinya, Datin Seri Fatmawati Saidin; Pengerusi Tabung Haji, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim; Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji, Tan Sri Ismee Ismail dan Ketua Rombongan Haji Malaysia, Datuk Syed Saleh Syed Abdul Rahman.

Berwukuf bermaksud seseorang jemaah itu wajib berada di bumi Arafah walau satu saat sekalipun dalam sebarang keadaan bermula daripada gelincir matahari hari 9 Zulhijjah (3 Oktober ini) sehingga seketika sebelum terbit fajar pada 10 Zulhijjah.



No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive