sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 14 April 2014

HUDUD : AZMIN ALI TETAP MENOLAK HUDUD DAN MINTA PAS PATUH KEPUTUSAN MESYUARAT PR? ?


Nampaknya ramai yang nak jadi hero PKR dalam isu hudud maklumlah musim Pemilihan PKR dan makin dekat. 

PR masih menunggu penjelasan kerajaan Kelantan berhubung pelaksanaan hukum huhud di negeri itu.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, sehingga kini tiada lagi perbincangan atau diskusi yang diadakan berhubung perkara tersebut.

“Jika ada sebarang gerakan, Pas Kelantan sepatutnya datang berbincang dengan PR. Tapi setakat ini masih tiada sebarang  PR tetap tidak berganjak dengan pendiriannya mengenai hudud seperti dipersetujui melalui konsensus antara DAP, PKR dan Pas sejak 2011.

“Perkara ini tidak berbangkit kerana kita sudah mengadakan perbincangan bersama Majlis Presiden PR yang turut dihadiri Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Daripada perbincangan itu kami sudah buat keputusan secara jelas.

“Bagi saya, kita akan berpegang pada pendirian yang PR ambil pada sesi itu,” ujarnya.

Sebelum ini, Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob menyatakan kesediannya melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 yang merangkumi hukuman hudud selewat-lewatnya tahun 2015.

Satu rang undang-undang persendirian (private bill) juga akan dibawa bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidangkuasa) 1965 untuk memberi bidang kuasa yang lebih luas kepada Mahkamah Syariah Negeri Kelantan bagi membolehkannya menghukum sebagaimana peruntukkan dalam Enakmen Hudud.

Selain itu, kuasa agensi pelaksana seperti polis dan penjara yang bertanggungjawab sebagaimana diperuntukkan dalam Kanun Keseksaan (Penal Code) juga perlu dipinda.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom turut memaklumkan kesediaan Kerajaan Persekutuan untuk memberikan laluan kepada Kelantan menguatkuasakan undang-undang hudud sekiranya drafnya dibentang di Dewan Rakyat.

Dengan kenyataan ini jelas bahawa Azmin juga menolak pelaksaan hudud di Kelantan kerana beliau selalu menyebut mengenai keputusan mesyuarat Tertinggi PR dahulu. 

Jadi perbincangan yang disyorkan Azmin nampaknya hanya sia-sia kerana mereka tetap dengan keputusan mesyuarat PR yang dikatakan Pas tidak akan melaksanakan hukum hudud. 

4 comments:

Anonymous said...

apa susah..nanti PAS akan akur jika di'agree to disagree'kan lagi oleh dap dan pkr..hehe

Anonymous said...

Sebenaqnya, di Tanah Melayu ini, puak KAPIR GAY/PORNO, Kristian Zionis serta PENYAMAQ Islam PKRPELIWAT/DAPBANGKAI sbg. ejen Illuminati Barat-ZIONIS ini, sedg- mempergunakan sbg. senjata DAJAL mereka, golongan Melayu/Islam LIBERAL/puak GAY, dlm PKR/PAS/UMNO utk. MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu [puak Illuminati ditubuhkan dan dikuasai puak ZIONIS yg. ingin menubuhkan Satu K'jaan Dunia (New World Order) - bertuhankan Syaitan, di mana kebebasan individu adalah mutlak]!

ZIONIS paling DAJALRothschild, (Soros, Murdoch, Rockefeller dll, juga adalah dari geng Rothschild) - yg. juga menubuhkan IsraHELL dgn. membunuh dgn. amat kejam secara beramai (Genocide) Bumiputera Islam Palestin, dan disyaki memulakan perang Dunia Pertama dan Kedua, serta membunuh Tsar Russia dan seluruh keluarganya, Pres. Lincoln, Kennedy, Allahyarham Pres. Yasser Arafat dll, dan merupakan dalang di belakang 9-11 itu serta perang BUAS yg. akan berterusan sekarang ke atas Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, serta menjadikan Israel kuasa Nuklear, yg. paling bahaya ke atas Dunia Islam (lihat di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html , Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam , dan di http://ascendingstarseed.wordpress.com/2013/09/29/hitler-was-a-rothschild-and-so-was-his-daughter-angela/ , Hitler Was A Rothschild And So Was His Daughter Angela, Posted on May 8, 2013 by Dublinsmick)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Azmin mesti kata wajib batal HUDUD sbb kalau dikuatkuasakan HUDUD beliau lah orang kedua selepas Abg Anu war dikenakan tindakan. Sah2 x akan sokong punya. Ahli PAS pis pus pun 50/50 yg akan terima sbb ahli PAS yg besar pun terlibat dgn hal2 kat hotel. Aduhhh susahnya. Ramai sokong HUDUD klu penguatkuasaan nye dijalankan olih orang yg betul2 berwibawa/professional. Yg dok ada kurang yakin lah..

Anonymous said...

Si bangang Azmin Ali ni tak layak memimpin.Krisis dalam keluarga sendiri pun tak dapat nak diperbetulkan ini pula nak jadi "Champion" rakyat.Bini kamu didesas- desuskan dengan bos kamu.Sebagai khalifah didalam mahligai kamu,apa kamu buat.Menafikan pun tidak,meng'iya'kan pun tidak.Kenapa,.......duit punya hal.Bini ditunggang pun buat tak tahu.Cukup2lah mencerca bekas PM tun Mahathir.Adik kau sendiri menceritakan dulunya Mahathir dan Hasmah tulah yang kau sanjung dan kau jilat hingga mantgan PM merekomen kau bekerja dengan Bang non.Dasar anjing makan bangkai,dasar anjing tersepit....makan tuan bila sudah hilang keutamaan dan kepentingan.Cakap berdegar2.....penyudah perangai buruk kau pun terserlah.Sama dengan bos kau.Dia bantai bini mu,mu gi langgan pelacur.Yang puak2 bangang penyokong kau ialah hardcore idiotic followers.Membabi buta menyokong.Pergi mampus Azmin Ali.Mak kamu dah penghujung nyawa,pergi mohon pengampunan dari beliau.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive