sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 3 April 2014

#MH370 : CINA DAP BUKTIKAN MEREKA PAKAR PESAWAT DUNIA !!! LEBIH HEBAT DARI NEGARA CHINA


Aku tertarik dengan PAKAR PESAWAT cina DAP ini apabila terus menyalahklan kerajaan Malaysia berkenaan isu kehilangan Pesawat MH370 ni , cara percakapan beliau seolah dia telah belajar ilmu penerbangan selama 80 tahun lamanya , itu belum campur ilmu ghaib lagi . 

Bagi aku , aku melihat dari satu suduh bangsa biadap ini hanya ingin memburukkan Kerajaan Malaysia pada pandangan mata dunia , itu sahaja , tapi mereka lupa bahawa NEGARA CHINA bukan jenis pendek AKAL macam puak-puak cina DAP tu !! 



Sidang MEDIA KIT SING MENGENAI MH370 : Lim Kit Siang mahu kerajaan Malaysia mengakui kesilapan berhubung kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengatakan penerbangan Malaysia Airlines (MAS) menerusi pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi.

Kit Siang juga mempersoalkan transkrip perbualan radiotelefoni diantara juruterbang MH370 dengan pusat kawalan trafik udara yang dilihat seolah-olah cuba menyembunyikan sesuatu.

"Kenapa transkrip begitu lama? Kenapa mahu tutup transkrip itu? Sepatutnya ia diumum lebih awal.Dengan pengumuman yang dibuat Perdana Menteri pada 24 Mac lalu kemudiannya penghantaran email dari MAS kepada keluarga, timbul persoalan dan keyakinan. Perdana Menteri juga datang (ke Dewan Rakyat) membawa usul takziah, jelas ia suatu kesilapan. Akui kesilapan," katanya.
wah hebatnya PAKAR DAP inikan ???? Sampai transkrip penerbangan pun beliau berhujah seolah beliau yang menjaga TRANSKRIP PENERBANGAN DUNIA !!! 


Satu lagi yang menarik pemandangan aku adalah apabila Duta China membuat kenyataan memuji usaha Malaysia dalam pencarian MH370 walaupun ada rakyatnya yang marah , dan Duta China ini MENGECAM media barat kerana bermain api dan memburukkan MALAYSIA !! 

Tapi kenyataan kedua-dua orang ini mencerminkan sikap dan mentaliti antara cina DAP dan Negara China . 




Duta China ke Malaysia, Huang Hui Kang menolak dakwaan bahawa Beijing tidak berpuas hati terhadap Kuala Lumpur dalam usaha mencari dan menyelamat pesawat penerbangan MH370.

Sebaliknya, beliau mengucapkan terima kasih atas usaha dan kerjasama Malaysia, serta menjamin hubungan antara dua negara itu tidak akan terjejas berikutan insiden MH370.

Seperti Malaysia, China juga tidak akan berputus asa dalam usaha menjejak MH370.

Menurut Huang, adalah wajar untuk waris penumpang MH370 berasa sedih dan marah, tetapi kerajaan China tidak menyalahkan Malaysia.

Sebaliknya, beliau mengecam media barat yang menyiarkan laporan tidak berasas yang mengeruhkan keadaan dan menjejaskan emosi waris.
AKU TABIK KEPADA NEGARA CHINA YANG MATANG DAN TERUS SALING MENGHORMATI DAN BERKERJASAMA BILA SUSAH DAN SENANG BERSAMA NEGARA SAHABAT MALAYSIA . 

BUKAN MACAM CINA DAP YANG HANYA TAHU MENGHASUT DAN MENIMBULKAN KEBENCIAN ORANG !!!!! 



1 comment:

QalamQabut said...

Sayang penulis lupa nak ulas kata2 Duta China mengenai perkataan 'ended' atau 'berakhir'.

Tapi dari awal lagi aku tak setuju Najib buat pengumuman begitu. Kenyataan Najib hanya bersandar kepada perkiraan atas kertas. Mungkin sahih, mungkin tepat, tetapi dah seminggu lebih satu bukti fizikal pun belum terjumpa. Sepatutnya tunggu ketika yang lebih baik ATAU biarkan Hisham saja buat pengumuman, untuk beri tumpuan pencarian ke kawasan itu.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive