sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday, 5 September 2013

GEMPAR !!!! PENANGAN TANDA PUTERA , LAHANAT MANA NAK BUNUH SUHAIMI BABA !!! PENGECUT !!!! #TandaPutera



Penangan Filem yang paling menggerunkan para lahanat 13 mei dahulu terus menjadi mimpi ngeri buat lahanat-lahanat biaDAP !! Mereka tidak senang duduk dengan tayangan filem ini, kali ini puak lahanat-lahanat ni buat ugutan bunuh dan mahu membakar pejabat penerbit dan pengarah Datin Paduka Shuhaimi Baba.  

Hati mana yang tak takut apabila diugut bunuh hanya kerana 'tanda putera'. Kadang-kadang rasa pelik juga dengan mentaliti rakyat negara kita. Kalau filem orang putih tak masuk akal dan tak ikut fakta pun disanjung tinggi, kalau filem sendiri dihina dan dicerca bermati-matian.

Penerbit dan pengarah tersohor, Datin Paduka Shuhaimi Baba mendedahkan selain menerima pelbagai cercaan dam makian beberapa pihak gara-gara penghasilan filem penuh kontroversi, Tanda Putera (yang kini masih lagi ditayangkan di pawagam), beliau juga pernah menerima ancaman bunuh dan ugutan pejabatnya dibakar andai tayangan filem itu diteruskan.

"Sebenarnya selepas kerajaan Pulau Pinang mengeluarkan surat nasihat (kepada pawagam), bertimbun maklum balas kami perolehi, samada di laman sosial, email mahupun panggilan telefon. Saya tidak kisah komen, tetapi biarlah bukan menghina atau mencerca.

"Lebih teruk, ketika pengumuman tayangan filem ini dibatalkan tahun lalu, saya menerima ugutan bunuh. Individu terbabit juga mengancam mahu membakar pejabat saya sekiranya saya teruskan penayangan filem ini. Ada juga yang mahu campak saya ke neraka. Siapa yang tidak takut.

"Saya hanya pembikin filem, kenapa memberi reaksi melampau. Apabila semakin banyak ugutan sebegitu, saya jadi lali. Saya tidak membuat laporan polis kerana orang sebegitu hanya berani apabila kita tidak mengetahui identitinya. Kami bertawakal kerana yakin nawaitu kami ketika menghasilkan Tanda Putera", katanya. sumber BHarian

Kalau dah jenis lahanat pengecut , pengecut jugak !!! huh 

3 comments:

Anonymous said...

Filem mcm ni sapa nk tgk...hahaha baik tgk citer kl zombie..

samagreen said...

Tak da paksaan pun!!

Sejarah bukan utk org yg pendek akal.

Anonymous said...

Hanya budak2 yg berumur 30thn ke bawah yg tak Mau tengok filem ni(bukan semua tapi kebanyakkan) sbb mereka masih kecil dn konet untuk memahami perjuangan org2 terdahulu.Merekapun baru saja beberapa tahun bersunat dn ubun2 masih lembut.Takpalah!Masih ada yg sayangkan negara,agama dn bangsa...

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive