sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Thursday 5 September 2013

TUDIAAA !!! GENGSTER MINTA TOLONG POLIS PULAK ??? HUH !!! GENGSTER APA NIH !!!! :p

KL Gangster 2: Polis serah kepada SKMM, KPDNKK



KUALA LUMPUR - Polis menyerahkan kes mensabotaj filem KL Gangster 2, yang dimuat naik di laman video perkongsian YouTube sebelum tarikh penayangan, kepada Suruhanjaya Komunikasi Multimedia (SKMM) dan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk siasatan.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, polis menerima laporan berhubung kes filem arahan pengarah terkenal, Syamsul Yusof, itu pada 4 petang Isnin lepas yang dibuat bapanya Datuk Yusof Haslam.

Beliau berkata, polis sudah meneliti laporan itu dan mendapati ia lebih menjurus kepada skop siasatan SKMM dan KPDNKK.

"Kita dapati ia lebih mirip kepada dua agensi terbabit dan sudah serah kepada mereka kelmarin untuk tindakan selanjutnya.

"Walaupun siasatan sudah dirujuk kepada dua agensi berkenaan, kita masih membantu mereka untuk mengenal pasti individu yang terlibat dalam memuat naik filem itu di YouTube," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Syed Ismail berkata dalam laporan sama, Yusof turut mendakwa filem itu juga sudah dibuat dalam bentuk video cakera padat (VCD) dan dijual di pasar malam.

"Kita sudah arahkan anggota kita untuk buat pemeriksaan di kawasan pasar malam bagi menyiasat dakwaan itu," katanya, sambil menambah setakat ini tiada tangkapan dibuat kerana siasatan masih di peringkat awal.

Filem itu dijangka ditayangkan di pawagam pada 3 Oktober.

Syamsul menerusi akaun Facebook miliknya sebelum ini memberitahu Skop Production dan Grand Brilliance akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang didapati terbabit memuat naik dan mengedarkan filem itu di mana-mana media. - Bernama

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive