sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 29 March 2014

GEMPAR !!! PASANGAN MALAYSIA DI SWEDEN TIDAK AKAN BUAT RAYUAN SETELAH DIJATUHKAN HUKUMAN PENJARA !!!


Norshalena Norshal sedih menerima berita mengenai kakaknya, Shalwati Norshal dan suami Azizul Raheem Awalludin yang dijatuhkan hukuman penjara selepas didapati bersalah atas pertuduhan memukul anak mereka oleh Mahkamah Daerah Solna di Stockholm, Sweden ketika ditemui di rumahnya di Kampung Wakaf Tok Wali di Kota Bharu hari ini. Azizul Raheem, pegawai Tourism Malaysia dipenjara selama 10 bulan dan Shalwati, guru yang bercuti tanpa gaji, dikenakan penjara selama 14 bulan. - Foto Bernama


Keluarga pasangan Malaysia, Shalwati Norshal dan Azizul Raheem Awalludin, yang dihukum penjara oleh Mahkamah Daerah Solna di Stockholm, Sweden hari ini, reda dengan keputusan itu serta tidak merancang untuk mengemukakan rayuan.

Kakak Shalwati, Noor Azila Makhzan berkata walaupun sedih, mereka membuat keputusan tidak akan mengemukakan rayuan kerana khuatir hukuman lebih berat dikenakan ke atas pasangan itu.

"Ini selepas perbincangan dengan anggota keluarga, kalau buatpun kita takut hukuman bertambah berat sedangkan peguam kitapun sememangnya peguam hebat tetapi keputusan masih tidak menyebelahi kita," katanya ketika dihubungi Bernama.

Mahkamah Daerah Solna menjatuhkan hukuman penjara 14 bulan terhadap Shalwati dan 10 bulan terhadap Azizul Raheem bagi kesalahan mengasari serta mencabuli integriti anak-anak mereka.

Noor Azila berkata Shalwati dan Azizul Raheem sebelum ini turut menyatakan bahawa mereka bersedia dengan apa jua hukuman, meskipun pada hakikatnya mengharapkan yang terbaik.

"Ini undang-undang Sweden, kita tak boleh kata apa, dia lain daripada yang lain, kita nak komen lebihpun tak boleh," katanya.

Noor Azila juga berkata anggota keluarganya di Kota Baharu, Kelantan akan terus menjaga keempat-empat anak pasangan itu.

"Kita juga dah maklum pada anak-anak mereka apa yang berlaku. Mereka akan terus kami jaga," katanya.

Sementara itu, di KOTA BAHARU, adik Shalwati, Shaleena Norshal, 43, seorang guru yang mempunyai empat anak berusia antara dua dan 17 tahun, turut reda dengan keputusan mahkamah.

"Kami redha dengan keputusan yang dibuat oleh pihak mahkamah, dan kalau ikut pendakwa raya, mereka ingin jatuhkan hukuman selama dua tahun," kata beliau kepada pemberita di rumahnya di Kampung Wakaf Tok Wali, Melor hari ini.

Shaleena berkata beliau tahu keputusan itu menerusi aplikasi Whatsapp yang diterima daripada seorang anggota keluarga mereka yang berada di Sweden.

"Kami dah dapat jangka keputusan ini, kami redha dan bersyukur sebab ini hukuman paling minimun yang diberikan kepada mereka dan kami akan berdoa dan lakukan solat hajat agar dipermudahkan urusan mereka.

"Hukuman ke atas mereka akan dikurangkan jika berkelakuan baik, apa yang saya tahu, mereka juga kena bayar pampasan kepada anak-anak mereka tetapi jumlahnya masih belum diketahui," katanya.

Azizul Raheem, pegawai Tourism Malaysia di Sweden dan Shalwati, seorang guru yang bercuti tanpa gaji, ditahan reman sejak 18 Disember tahun lepas kerana didakwa memukul tangan seorang anak lelaki mereka kerana tidak solat.

Wartawan tidak dibenarkan oleh keluarga untuk menemu bual anak-anak pasangan itu iaitu Aishah, 14, Ammar, 12, Adam, 11 dan Ariff, 7. - Bernama

1 comment:

Anonymous said...

Sedihnya! Harapnya Shalwati dan Azeezul Rahim dan keluarga mereka, akan terus berdoa pd. ALLAH SWT.

Rejim Sweden (Barat-ZIONIS) ni sebenaqnya memang si HIPOKRIT KAPIR DAJAL! Sweden ni sebagai sebahagian dr. EU bertanggungjawab terhadap pembunuhan umat Islam termasuk pembunuhan kejam KANAK-KANAK di Palestin, Iraq, Libya, Mali, Syria, Republik Afrika Tengah dll, melalui penglibatan NATO dan sebarang negeri EU dlm. peperangan atau penjajahan ke atas Dunia Islam ini!

Ini ialah kerana semua negara EU berkongsi menyumbang dan membahagi dana di dlm. EU dan NATO (yg. termasuk Israel), dan ini termasuklah sebarang cukai korporat besaran yg. dibayar oleh syarijkat minyak-gas serta senjata Barat-ZIONIS, yg. selalunyanya terlibat dlm. KEGANASAN ke atas Dunia Islam ini (lihat di http://real-agenda.com/2013/05/28/european-union-officially-lifts-weapons-ban-to-arm-syrian-rebels/, European Union officially lifts weapons ban to arm Syrian rebels, May 28, 2013; dan http://ec.europa.eu/budget/explained/budg_system/financing/fin_en.cfm !

Dahlah tu, jenerasi muda Barat-ZIONIS telah dirosakkan moral dan budaya mereka, dgn. menggunakan falsafah "demokrasi/hak asasi/kebebasan mutlak" LIBERAL SAMPAH si Barat-Zionis! Kononnya falsafah, budaya dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' - di mana gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus MEMUJA wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. awam, dadah, alkohol dan perjudian, MEROGOL BINATANG dsbnya - akan terus MENJAHANAMkan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam/Melayu, terutamanya jenerasi muda kita (lihat pesta dadah tempoh hari!)! Lihat akhbarANTIISLAM di http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2561478/Miley-Cyrus-gives-away-gold-leaf-rolling-papers-wearing-marijuana-leaf-leotard-Bangerz-tour-Canada.html , Miley Cyrus gives away rolling papers made of GOLD before wearing marijuana leaf leotard on Bangerz tour in Canada,
By Daily Mail Reporter, 17 February 2014; dan di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2352779/Bestiality-brothels-spreading-Germany-campaigner-claims-abusers-sex-animals-lifestyle-choice.html , Bestiality brothels are 'spreading through Germany' warns campaigner as abusers turn to sex with animals as 'lifestyle choice' By Matt Blake, 1 July 2013 !

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive