sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 18 March 2014

PANAS !!! ZAHARIE ADALAH 'TOK PENAKAN' CUCU ANWAR DAN AZIZAH !!! #PRAYFORMH370 #MH370

BERSAMAMAZIDUL : Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail berang apabila portal berita United Kingdom mengaitkan suaminya, Anwar Ibrahim dengan juruterbang pesawat MAS MH370, Kapten Zahari Ahmad Shah.

Barangkali pada awalnya, sesiapa sahaja membaca tajuk MStar di atas, berfikir, Zaharie hanya sekadar ahli seumur hidup PKR sahaja.

Tidak lebih daripada itu.




Namun, kini ternyata, juruterbang itu adalah bapa saudara kepada menantunya.


Klik di sini.




Blogger, Tun Faisal Ismail Aziz telah ditemu bual oleh wartawan portal Malaysia Kini dan mendakwa Wan Azizah tidak berkata benar.




Klik di sini.


Hemat saya, jika Wan Azizah serta Anwar bersifat jujur, mereka tidak perlu mengelirukan rakyat Malaysia.

Nyatakan hanya FAKTA Dan KEBENARAN.

Hari ini, Anwar bertindak tidak ubah seperti pesawat MH370, berpatah balik. Sebelum ini, mendakwa tidak mengenali juruterbang itu dan hari ini mengesahkan, Zaharie saudara kepada menantunya sendiri.




Hakikatnya, dalam tatacara kehidupan masyarakat Melayu, saudara menantu, sudah semestinya saudara Anwar dan Wan Azizah juga.

Tidakkah begitu? Lainlah jika pasangan pemimpin PKR itu tidak mengenali saudara-mara mereka. Maka molek sekiranya Anwar dan Azizah menghubungi isteri dan anak Zaharie untuk menjelaskan situasi sebenar secara peribadi.




"Kami berdua memang kenal Zaharie. Kalau mengikut aturannya, dia tok penakan cucu kami dan kami amat menghargai sokongan Zaharie terhadap PKR selama ini"

Katakan begitu, pasti perasaan mereka lebih lega.

Anwar dan Zaharie berasal dari Pulau Pinang. Kalau di negeri itu 'datuk saudara' dipangil 'tok penakan'.

Dalam perjuangan politik telus, susah senang, ahli dan pemimpin harus bersama. Bukan menafikan hubungan kekeluargaan tatkala Zaharie disiasat oleh polis. Ramai lagi individu lain sedang disiasat oleh pihak berkuasa. Polis hanya melaksanakan tugasan rutin mereka dan setakat ini, TIADA pihak melabelkan juruterbang berpengalaman itu sebagai perampas pesawat mahupun penjenayah.

Zaharie tidak bersalah sehingga mahkamah membuktikan sebaliknya.

Apapun, jutaan rakyat Malaysia, tanpa mengira bangsa dan agama masih terus mendoakan agar MH370 kembali kepangkuan negara dengan selamat.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive