sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Tuesday 25 March 2014

TERGEMPAR #MH370 : PILOT GILA AIR ASIA TERLIBAT KES PESAWAT MH370 TERHEMPAS ??? APA KES NI AIR ASIA ??? SETAN !!!!



BIDAMAN : Hari ni penulis ternampak gambar yang di 'share' dalam timeline seorang sahabat Facebook tentang keceluparan seorang individu yang menggunakan akaun FB dengan nama Krish Jajendira menuduh kerajaan menyembunyikan fakta mengenai kehilangan pesawat MH370 . Pelik dengan sikap sesetengah orang ni bila memandai buat andaian kononnya kerajaan sembunyikan fakta . Macam mana nak sembunyikan fakta sedangkan yang terlibat dalam operasi Search and Rescue (SAR) ni melibatkan banyak negara . Apa yang ditulis beliau benar-benar menyakitkan hati, di kala orang bertungkus lumus membuat misi pencarian, beliau dengan selamba menyalahgunakan media sosial memaki hamun usaha yang dilakukan kerajaan.




Penulis petik apa yang ditulis beliau itu disini ;

"For fuck's sake la .. is there any concrete proof that MH370 has indeed crashed ? It's not right to simply assume when you have no evidence to back up your claims !!

Supposed debris that isn't confirmed to be from the plane yet ! Show us the proof then tell us the MH370 has crashed. Till then , stop hiding facts ! It's still obvious to even a blind man that there is ton of info the gov definitely knows and isn't sharing yet"




Samada benar atau tidak kerajaan menyembunyikan maklumat berkenaan pencarian pesawat ini ia adalah bukan satu isu . Sekiranya ada maklumat yang disembunyikan mungkin ia berasaskan alasan2 yang konkrit . Contohnya seorang perompak yang ada tebusan meminta polis tidak menyebarkan kejadian rompakan itu atau tebusan akan dibunuh . Jadi patutkah polis sebarkan maklumat rompakan itu kepada umum ?

Berbalik kepada isu kehilangan MH370 , ia melibatkan pencarian terbesar dalam sejarah dunia dan banyak negara terlibat . Untuk menyembunyikan sesuatu penemuan yang besar itu terutama di waktu sekarang di mana teknologi penyebaran maklumat pesat berkembang adalah sesuatu yang mustahil . Kalau ada pun yang disembunyikan pasti akan ada kebocoran maklumat sedikit sebanyak . Tengok saja sejarah Wikileaks , sesuatu perkara yang cuba disembunyikan pada zaman sekarang adalah agak sukar dengan kewujudan internet bilamana si pemberi maklumat diberikan 'topeng' untuk merahsiakan identiti.

Apa pun tujuan sebenar artikel ni ditulis bukan lah nak berceloteh panjang lebar mengenai ketelusan kerajaan dalam menyampaikan fakta berkenaan MH370 , tetapi lebih kepada untuk memperkenalkan kepada umum individu yang sesedap hati memaki dan memperlekehkan usaha kerajaan dan negara2 lain yang terlibat dalam SAR MH370 dengan harapan mereka yang kenal individu ni boleh tolong bagi nasihat sikit. Dalam beberapa gambar beliau , tertera tag leher yang tertera logo AirAsia . Mungkin beliau bekerja dengan syarikat penerbangan itu . Penulis tak pasti tapi nampaknya ramai yang 'speculate' di adalah pilot Air Asia . Kalau benar Tony Fernandes kena bagi nasihat sikit, kalau dibiarkan mulut akan jadi makin celupar.

5 comments:

Anonymous said...

Jika dia benar seorang pilot, dia mgkin tak akan secelupar itu melemparkan tuduhan kepada kerajaan kerana seorang pilot perlu ada sikap profesional dalam bidang tugasnya yang membabitkan tugas penerbangan. Seorang pilot tak akan memperkecilkan apa sahaja yang melibatkan bidang profesyennya, sama seperti doktor dan guru yang tidak akan memburukkan bidang kerjaya masing-masing. Tidak mustahil mamat nan seorang ini menyamar sebagai juruterbang sebagai jalan pintas mencari nama.

Anonymous said...

Pergi jahanam dgn budak keling tu. Lantalah apa dia nak ckp. Dia ada pilihan utk berambus balik ke india kalau dia mahu. Dont talk cock if u dont understand how SAR being conducted.

Anonymous said...

Kalau jumpa ular dan PARIA ni mana hendak bunuh dulu ? Kalau saya,bunuh PARIA ni dulu kerana spesis ini merosakan manusia lain dan juga alam sekitar.Saya ingin labelkan beliau sebagai PANDDYKUTTY,pun**k

Anonymous said...

PI MAMPOS si PENDATANGKAPIRDAJAL tu - baik dibuang saja kerja dia!

MAS dan sekarang Malindo Air pula, disyaki akan terus disasarkan musuh ISLAM/Melayu selagi MAS dan Malindo Air tak jatuh dlm. genggaman Kapir Barat-ZIONIS dan ejen tempatannya dr. si DAPBANGKAI!

MALANGNYA MAS makin di "Barat-Zioniskan" akibat menyertai One World Alliance (salah satu agenda New World Order/One World Government), spt. Etihad dan Qatar Airways! Sebab itu agaknya, paramugari tak ada atau tak dibenarkan yg. BERTUDUNG sdgkan Malaysia NEGARA ISLAM dan MAS adalah penerbangan nasional. Begitu juga dgn. Qatar dan Etihad Airways, yg. penuh dgn. paramugari Barat dan pekerja Bukan Islam lain yg. PENYOMBONG (pernah saya sendiri lihat keangkuhan mereka layan org. kampong/tak pandai cakap omputih, yg. nak pi Umrah dlm kapalterbang dan di Airport) - dan pakaian paramugari lansung tak bercorak Islam (pakai skirt) sedgkan itu negara Arab pula dan airport mereka pun diDOMINASI pekerja asing Bukan Islam; sedgkn ramai umat Islam, termasuk dr. kampung, menggunakan penerbangan MAS dan Etihad dan Airport, utk. menunaikan Umrah dan Haji.

Melalui One World Alliance ini, dan insiden terbaru ini, MAS akan dipaksa utk. bergabung dgn. syarikat Barat-Zionis, termasuk Air Berlin - spt. sy. penerbangan Arab-Islam yg. telah di'Barat-Zionis'kan contohnya Qatar dan Etihad Airlines itu (apalagi MAS makin dipenuhi konsultan luar termasuk dari Barat dan lihat di http://theunspinners.blogspot.com/2013/08/idris-jala-cadang-jual-omar-ong-jadi.html, Idris Jala cadang jual, Omar Ong jadi konsultan sebat komisyen?, by The Unspinners, 8/15/2013 )!

Sedangkan Jerman sangat bahaya kerana ia penyokong paling kuat ZIONIS-Israel bersama US/UK - lihat http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

ni statement sngaja mau timbul kn huru hara dn kemarahan..itu tujuan haramjadah ni,just ignore this kind of paria..

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive