sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday, 29 March 2014

SI LANGAU KADIR JASIN MACAI YANG HILANG ARAH



Sedih sungguh aku tengok mat Kadir Jasin ni,  nampaknya hati busuk lagi hitam dia ni makin terserlah. Entah apa jawatan yang dia ni nak agaknya... Takkan nak jadi Perdana Menteri baru dia puas hati kot! ! Sedar la diri tu sikit cakap macam umur 30an saja.  

Apa yang aku nak cakap adalah pasal mat  Kadir Jasin duk meroyan dalam blog dia mengatakan bahawa Perdana Menteri tak popular, paling lemah dan macam macam lagi.

Agaknya sebab gerakan yang dibuat dulu untuk merosakkan Najib Razak sebagai Perdana Menteri tidak mendapat sambutan maka kali ni Kadir mulakan sekali lagi gerakan beliau!! Inilah petanda jenis malaun tak cukup makan! !

Kadir telah mengulangi bahawa diantara Najib dan Tun Abdullah dulu perbezaannya adalah Tun Abdullah dirancang kejatuhannya oleh beberapa orang pemimpin UMNO dan beliau juga mengatakan ianya turut dibantu oleh blogger pro Umno.

Sekarang ni adakah Kadir pulak berniat untuk menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri sampai berkali kali mengeluarkan kenyataan sama iaitu populariti Perdana Menteri telah jatuh?

Kadir juga mengatakan bahawa UMNO sudah ketandusan pemimpin hinggakan tiada siapa yang berani untuk mencabar beliau sebagai presiden UMNO.

Untuk pengatahuan Mat Kadir,  UMNO bukan ketandusan pemimpin tetapi atas dasar hormat kepada kepimpinan tertinggi maka jawatan tersebut tidak dicabar oleh mana mana pemimpin lain dalam UMNO. Hang bodoh atau memang bodoh sejak azali lagi wahai Kadir! !

Tapi kalau Kadir merasakan bahawa beliau mempubyai populariti dengan penulisan dangkal menghentam kepimpinan Perdana Menteri, pada pemilihan yang akan datang sila lah untuk bertanding.

Jangan hanya bercakap dari luar tebtang kepincangan segala bagai tentang kepimpinan kalau kita sendiri belum tentu mampu untuk memimpin.

Persoalannya disini, adakah kepimpinan Najib sekarang boleh dikatakan gagal sedangkan baru beberapa tahun menjadi Perdana Menteri?

Pada era Tun Mahathir di awal awal beliau menjadi Perdana Menteri juga populariti Tun Mahathir tidak kuat dikalangan rakyat, tetapi setelah beliau memegang jawatan tersebut selama beberapa tahun, barulah populariti beliau meningkat.

Begitu juga dengan pemilihan jemaah Menteri, adakah Perdana Menteri gagal setelah melantik beberapa orang dikalangan orang muda untuk menjadi menteri seperti Datuk Seri Mukhriz, Datuk Rahman Dahlan dan saudara Khairy Jamaluddin.

Ini juga telah dilakukan di zaman Tun Mahathir dimana majoriti daripada jemaah Menteri adalah dari kalangan orang muda.

Mat Kadir ni hanyalah seekor langau yang hanya mampu membusukkan daging tetapi tidak akan mampu untuk menjadi garam yang menahan daging daripada menjadi busuk! ! 

Sudah-sudahlah Mat Kadir woiii!! Bawa-bawa mengucap sama dan bertaubat. . Masa hang dah dekat,  eloklah banyakkan amalan untuk bekalan.  

1 comment:

kluangman said...

Tulisan tuan pun ada betulnya, tulisan kadir pun ada kebenarannya.

Kalau dua2 anda dah langau kenapa nak bergaduh...

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive