sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 30 March 2014

PANAS !!! RTM BUAT SILAP ATAU SENGAJA , DAH BANYAK KALI NIH !!! HUH


Baguslah kalau dah minta maaf atas kesilapan , tetapi aku hairan juga bukan sekali dua RTM buat silap tapi dah banyak kali , ada yang TAK KENA ka ni RTM ??? 




RTM Silap Siar Logo PDRM Cetus Kontroversi (Video) | Mungkin ada yang perasan, mungkin ada yang tidak sewaktu menonton berita ketika disiarkan di RTM pada 10 September 2013. Melayukini.netdifahamkan, sewaktu berita sedang disiarkan secara langsung, pihak RTM terkejut apabila mendapati logo di bahagian skrin tv tersebut tertera logo PDRM yang tertulis “Polis Raja Malaysia“. Ekoran daripada kejadian itu, pekerja yang terlibat dengan penyiaran tersebut dipercayai telah ditamatkan perkhidmatannya. Walaubagaimanapun, perkara ini masih dalam lagi siasatan pihak berkuasa. Berkemungkinan juga iaberunsurkan sabotaj kepada pihak RTM. Anda boleh tonton video di atas ini.




Melalui siaran berita mengenai kekosongan DUN Sungai Limau berikutan kematian bekas Menteri Besar Kedah Tan Sri Azizan Abdul Razak nama Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek disiarkan sebagai Datuk Seri Ismail Sabri, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.

Sudahlah tersalah siar, nama Datuk Seri Ismail Sabri pun terkurang nama Yaakob di belakangnya seperti kebiasaannya disiarkan.




Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar di panggil Tan Sri Khalid Ibrahim (MB Selangor) .

Banyak lagi kesilapan 'BODOH' yang di buat RTM , sama ada sengaja atau tidak , sememangnya RTM kena bertanggungjawab dan lebih peka terhadap perkara ini. Jangan memalukan diri sendiri !!!




No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive