sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 24 March 2014

UPDATE #MH370 : PERANCIS KESAN IMEJ SATELIT BARU 'OBJEK BERPOTENSI' #PRAYFORMH370


Kementerian Pengangkutan berkata pihak berkuasa Perancis berjaya mengesan imej satelit baru menunjukkan objek yang bermungkinan ada kaitan dengan pesawat MH370 yang hilang di sekitar koridor selatan.

Malaysia menerima maklumat tersebut pada pagi Ahad dan ia dimaklumkan serta-merta kepada pusat koordinasi operasi Australia.

Sebelum ini, Australia dan China juga mengeluarkan imej satelit ‘objek berpotensi’ berkaitan dengan pesawat MH370 di koridor selatan sekitar Lautan Hindi.

Operasi mencari dan menyelamat kini tertumpu di kawasan 2,000 km ke barat daya Perth selepas Australia mengeluarkan kenyataan yang ia sedang menyiasat kemungkinan terdapat serpihan di sana.

China berkata imej satelit yang dikesannya juga terletak sekitar kawasan itu.

Beberapa pesawat dijadual menyertai misi di koridor selatan pada Ahad tetapi telah dibatalkan kerana cuaca buruk yang disebabkan oleh taufan tropika Gillian.

Perkembangan operasi mencari dan menyelamat setakat ini:

* Dua pesawat Ilyushin IL-76 dari China telah tiba di Perth dan akan menyertai operasi esok pada jam 0500 dan 0600.

* Dua pesawat P3 Orions milik Jepun berlepas dari Lapangan Terbang Subang ke Perth pada Ahad.

* Pusat koordinasi Australia akan mengerahkan lapan pesawat (empat pesawat tentera, empat pesawat awam) ke koridor selatan pada Ahad untuk menjalankan pencarian secara visual.

* Kapal tentera Australia 'Ocean Shield', yang mempunyai kenderaan kawalan jauh bawah laut, dalam perjalanan ke koridor selatan.

* Setakat jam 2:30 petang (waktu Malaysia) Australia berkata mereka masih belum berjaya membuat pengesanan baru yang berkaitan dengan MH370.

* Pesawat P8 Poseidon Tentera Laut dan pesawat C130 Tentera Udara milik India berlepas dari Lapangan Terbang Subang pada Ahad untuk menyertai misi mencari dan menyelamat di kawasan utara koridor selatan, yang kini diketuai Indonesia.


1 comment:

Anonymous said...

Bah. pertama:

BENCI betul si media-media besar KAPIR Barat-ZIONIS DAJAL seolah macm. suka sgt bila NEGARA ISLAM jadi kecoh; saya syak keluarga-keluarga mangsa tu DIHASUT si PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG utk. MENGAMOK, supaya dpt. menunjukkan seolah K'jaan kita 'lemah'! K'jaan kita jgn. TUNDUK dan salahkan POLIS kita yg- berhak mengawal keadaan huru-hara itu! Dan hari tu EvangeliSStar bukan main galak heboh tentang pegawai tertinggi ISLAM/Melayu kita diHERDIK oleh keluarga mangsa di China – GERAMnya aku!

Dan rejim Australia dan si media-media besar Barat-ZIONIS DAJAL pun si PENIPU besar!
Yg. herannya kenapa MAS tak dikesan dr. awal, oleh satellite spy-kongsi Australia/CIA di Australia mahupun pengkalan US di Diego GarCIA, walaupun CIA dah yakin MAS melintasi atau terhempas di Lautan Hindi sebelum ini (lihat di http://www.nst.com.my/nation/general/could-vital-info-be-down-under-1.520539, Could vital info be Down Under?, By HARIS HUSSAIN AND FARRAH NAZ KARIM, 19 March 2014)! Disyaki cebisan pesawat kalau jumpa, dibawa dr. Diego Garcia spt. yg. telah diramalkan Cabal Times dlm 'poll' dan artikelnya, dr. awal lagi!

Lihat pengkalan tentera US di Diego GarCIA telah membatalkan semua penerbangan selama 3 HARI pd. hari MAS hilang (walau pengkalan Diego GarCIA ini juga ada 2,000 pekerja bukan tentera contohnya kontaktor dll – tapi latarbelakang dan pergerakan pekerja-pekerja ini dan pelawat -pelawat ditapis/dikawal dgn. ketat, dan kenderaan bermotor persendirian tak dibenarkan; lihat di http://www.militaryinstallations.dod.mil/pls/psgprod/f?p=132:CONTENT:0::NO::P4_INST_ID,P4_INST_TYPE:930%2CINSTALLATION )!

Maka, K’jaan kita JANGANlah nak PERCAYA sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean serta PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG, tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi! Dan pi MAMPOSlah si DALANG-DUA-MUKA White HouseZIONIS itu!

Lagipun, hairan betul media-media besar Barat-Zionis terutamanya CNN, tak lansung bangkitkan kenapa pengkalan militari US di Diego GarCIA ini, dgn. sistem satelit yg. pasti amat canggih, tak dapat kesan lansung MAS di RADARnya, kalau kononnya melintasi Lautan Hindi ke atas Kepulauan Andaman dari awal lagi!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive