sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 22 March 2014

HOT INFO : UMAT ISLAM HARUS KEMBALI KE JALAN ALLAH



Umat Islam haruslah segera bertaubat dan kembali semula ke jalan ALLAH.

Penceramah bebas yang juga imam dari masjid terbesar di Harare, Zimbabwe, Mufti Ismail Musa Menk mengakui dunia kini amat mencabar bagi umat Islam di seluruh dunia.

"Kita lebih banyak membuang masa dengan perkara-perkara yang tidak mendatangkan faedah.

"Misalnya, pada malam minggu ada sesetengah pihak lebih senang menghabiskan waktu berpeleseran di kelab malam, bukankah lebih baik jika kita meluangkan masa untuk melakukan sedikit ibadah untuk ALLAH?" katanya dalam sebuah syarahan di pekarangan kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Seksyen 15, Shah Alam.

Lebih 3,000 pengunjung yang terdiri dari dalam dan luar negara mula membanjiri pekarangan kompleks Karangkraf seawal jam 8 malam untuk siri pertama Roadshow Mufti Menk Live in Kuala Lumpur.

Bermula 21 Mac sehingga 23 Mac, siri dakwah Roadshow Mufti Menk in Kuala Lumpur (MMKL) 2014 anjuran Dakwah Corner Publications dan Yayasan Taklim bakal menemui penduduk di sekitar Kuala Lumpur dan Lembah Klang.

Siri dakwah yang bermula di kompleks Karangkraf, Damansara, dan Kuala Lumpur ini diadakan bagi memberi kesedaran ummah masyarakat mengenai kesahihah dan kebenaran al-Quran dan sunnah di samping mendedahkan intipati al-Quran dengan lebih mendalam.

Menurutnya lagi, ada sesetengah umat Islam kini sudah terpesong jauh dari landasan Islam yang sebenar.

"Islam ialah agama yang cukup mudah, tetapi kenapa kita perlu memikirkan perkara lain yang bertentangan dengan ajarannya?" tambahnya.

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive