sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Wednesday 5 March 2014

GEMPAR !! TUN FAISAL BAKAL SAMAN BLOGGER PR GREENBOC KERANA ARTIKEL FITNAH !!! @tunfaisal

Gelihati aku apabila Blogger sampah pembangkang GREENBOC letak gambar TUN FAISAL ISMAIL AZIZ kononnya Tun Faisal diarah bayar saman kepada HUSAM MUSANG sebanyak RM50.000 kerana menfitnah !!! 

Ternyata sikap bebal dan buat tuli BLOGGER SAMPAH GREENBOC memalukan kaum-kaum blogger pembangkang !!! udah le malas buat kajian isu ini , main sembat saja letak gambar orang lain !! yang sama kat situ hanyalah FAISAL !! hahaha bonggok la BLOGGER Sampah nih !!! 


Kat bawah ni apa yang di tulis BLOGGER SAMPAH NIH 


Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan rayuan yang dibuat oleh Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kota Bharu yang sebelum ini menolak tuntutan Husam terhadap seorang blogger, Faisal Rohban Ahmad yang mengendalikan blog "Ruang Bicara Faisal" (RBF).

Panel hakim yang diketuai oleh Datuk Azahar Mohamed dan turut dianggotai Datuk Ariff Md Yusof dan Datuk Dr Hamid Sultan Abu Backermemutuskan bahawa bukti yang dikemukakan oleh Husam sepanjang perbicaraan mencukupi untuk mahkamah membuat keputusan di atas imbangan kebarangkalian bahawa defendan merupakan pemilik blog "Ruang Bicara Faisal" tersebut.

Mahkamah seterusnya membatalkan semua perintah yang dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi sebelum ini termasuk perintah mengenai kos.

Selain itu, mahkamah memerintahkan kos sebanyak RM50,000 dibayar kepada Husam sebagai perayu.

Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan mengarahkan jumlah gantirugi ditaksirkan di Mahkamah Tinggi Kota Bharu.

Husam diwakili peguam Gurbachan Singh, Rueben Netto, Hisham Fauzi dan Ahmad Mustaqim manakala responden diwakili oleh Adzly Ab Manas dan Sallehuddin Bajuri.

Mahkamah Tinggi sebelum ini menolak saman Husam terhadap Faisal kerana tidak dapat mengesahkan sama ada defendan adalah penulis dalam blog RBF itu.

Husam menyaman Mohd Faisal Rohban Ahmad, 37, berikutan penyiaran artikel bertajuk ‘Husam & Tamrin Balun Balak Kelantan RM15 juta’, di ruangbicarafaisal.blogspot.com pada Sabtu, 3 Oktober, 2009.

Antara kenyataan fitnah itu termasuk menyatakan plaintif sengaja berkonspirasi dan berkomplot dengan satu pihak ketiga untuk memberi 4,000 hektar tanah kawasan balak kepada seseorang bernama Tamrin Ghaffar.

Balak itu cuba dijual kepada seorang tauke dengan harga RM25 juta. Pembahagiannya pula adalah plaintif sebanyak RM10 juta, pihak ketiga pula RM10 juta dan PAS Pusat RM5 juta.

Plaintif mendakwa, keseluruhan artikel tersebut juga sengaja memfitnahnya dengan mengatakan kawasan balak berkenaan tidak dapat dijual dengan harga RM25 juta dan hanya dijual pada harga RM15 juta dan wang tersebut dibahagikan; plaintif mendapat RM5 juta, pihak ketiga RM6 juta dan PaS Pusat RM3 juta. – TMI

ULASAN GB

Orang yang memfitnah tidak akan terlepas dari hukuman Tuhan. Itulah adalah hukum kebenaran dan keadilan.

Bukankah GB sudah ulas sebelum ini... petikan:

Namun, kebal macamana pun papagomo yang dilindungi oleh polis, dengan hukum kebenaran dan hukum Tuhan, kita akan menyaksikan papagomo pasti hancur binasa!

Bukan saja papagomo, sekalian blogger pencacai UMNO yang menyebarkan dan menyemarakkan budaya fitnah, lucah dan porno juga akan binasa. Termasuklah polis yang selama ini bersikap double standard!


Aku setuju kalau TUN FAISAL saman saja BLOGGER nih !! menuduh orang tanpa usul periksa !!! AJAR SIKIT !!! BEBAL !!!! 

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive