sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 1 March 2014

PANAS !!! MB SELANGOR AKAN LAWAN AZMIN ALI HABIS-HABISAN !!!!



Aku tak terkejut bila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim umum nak lawan Azmin Ali  dalam pemilihan PKR sebagai timbalan presiden parti.

Krisis dan percakaran antara mereka berdua ni bukan sehari dua , tunggu masa nak hancur , jadi pengumuman MB Selangor ini lawan Azmin Ali menambahkan detik kehancuran team PKR Selangor.

Abdul Khalid berkata, fokus utama perlu diberikan pada PRK Dun Kajang, 23 Mac ini sebagai salah satu langkah untuk memenangi jawatan tersebut.

"Saya akan terima amanah rakyat supaya saya bekerja dengan penuh tanggungjawab.

"Namun kita harus fokus kepada PRK Dun Kajang terlebih dahulu, jangan terlalu kempen saya untuk jawatan timbalan presiden.

"Kalau kita kalah di Kajang malulah saya, bagaimana harapan rakyat dan saya nak jadi timbalan presiden PKR," katanya 

Tambahnya, keputusan itu dilakukan berikutan menerima sokongan rakan dalam parti.

Dalam pada itu, Abdul Khalid yang juga Adun Pelabuhan Klang itu menasihatkan pengikutnya supaya menjadikan perkara itu sebagai fokus kedua.

"Saya sudah terangkan sebab menawarkan diri bertanding timbalan presiden PKR, saya harap rakyat menjadikan hal ini perkara kedua.

"Saya tak nak ada yang cakap menteri besar salah guna kuasa," katanya.

Kata-kata MB Selangor ni jelas menunjukkan bahawa sebenarnya beliau akan menentang Azmin habis-habisan dan meranapkan kuasa Azmin dalam PKR. Inilah petanda betapa teruknya barisan kepimpinan PKR Selangor dalam merebut kuasa dan jawatan. 

Pastinya Azmin tidak akan tunduk kepada seteru kuatnya itu. 

Apj : Parti Kian Roboh - PKR 

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive