sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 9 March 2014

TERKINI !!! INFO PENTING KES PESAWAT MALANG MH370 MAS #PRAYFORMH370



Sedikit penjelasan mengenai isu-isu yang dibangkitkan pihak tertentu berhubung isu penerbangan MH370, untuk difikirkan bersama:

1. Penumpang Pelbagai Negara

Kita perlu ingat bahawa dalam pesawat MH370 tersebut terdapat lebih 15 kewarganegaraan dengan kapasiti sebanyak 227 orang. Hal ini sebenarnya memberikan sedikit sebanyak tekanan kepada pihak MAS untuk memberikan maklumat terkini kepada wakil Kedutaan / Konsulat masing-masing. Mungkin sesetengah Kedutaan mahukan maklumat segera dan pantas apatah lagi dalam keadaan lebih 17 jam pesawat yang masih belum ditemui, juga menyumbang kepada kelewatan dan kesukaran menyalurkan maklumat terkini. Fahamilah keadaan.

2. Hubungan Diplomatik

MH370 hilang di perairan dan di ruang udara Vietnam, dan dalam konteks ini MAS bertindak dengan berhemah dalam menjaga hubungan diplomatik antara negara. Kita tidak boleh sewenang-wenangnya mengambil pendekatan sendiri walaupun pesawat tersebut adalah milik negara kita. Sebab itulah hubungan bilateral diperlukan, kini pihak Kerajaan Vietnam sudah menggerakkan jentera menyelamatnya (Angkatan Laut Vietnam) ke perairan yang disyaki tempat kehilangan MH370. Apabila pihak lain menjadi peneraju utama dalam misi, sudah pasti akan wujud beberapa prosedur tertentu yang digunakan oleh pihak berkenaan sebelum menyalurkan maklumat terkini kepada kita. Dalam ertikata lain ; "Lain tempat lainlah cara penyampaian", jadi memang perlu bersabar dalam perkara ini.

3. Misi Melibatkan 5 Negara

Misi mencari dan menyelamat telah pun digerakkan, Malaysia melalui Agensi Maritim dan aset ATM sudah berada di perairan berkenaan. Terkini dilaporkan oleh Astro Awani, Maritim Malaysia tidak menjumpai sebarang objek pesawat MH370, manakala Vietnam melalui Angkatan Tentera Laut negara itu menafikan sudah menjumpai pesawat malang itu malah mereka dalam situasi mencari dan terus mencari di sekitar Pulau Vung Tau tempat di mana kali terakhir radar negara itu mengesan pergerakan MH370.

Manakala China juga sudah menggerakkan aset pertahanan laut atas arahan Presiden Xi Jinping untuk misi mencari dan menyelamat. Singapura sudah menghantar pesawat C130 untuk misi bantuan manakala Amerika Syarikat juga menghantar bantuan kapal penyelamat ke pengairan terbabit.

Bayangkan keadaan misi menyelamat apabilan digerakkan dan disepadukan dengan pelbagai negara, sudah tentu penyaluran sebarang maklumat terkini mesti dikoordinasikan agar tidak menjejaskan proses penyiasatan sebab dan musabab "kehilangan" MH370. Sekecil-kecil bukti sudah boleh menjadi petunjuk utama atas kejadian ini.

4. Tidak Semudah Yang Dijangka

Misi mencari dan menyelamat tidaklah semudah yang disangka memandangkan ia berlaku di kawasan lautan yang luas dan menjadi rebutan antara negara. Jadi, hentikanlah sebarang spekulasi dan tohmahan. MAS dan pihak penyelamat sedang berusaha sedaya upaya mungkin, saya pasti mereka bekerja keras untuk memastikan MH370 dapat ditemui semula.

5. MAS Tetap Dihati

Kali terakhir MAS mengalami 'major incident' ialah pada tahun 1977 di Tanjung Kupang melibatkan 100 korban nyawa. Selepas kejadian itu, MAS tidak pernah mengalami 'major incident' dengan korban mangsa yang besar selama 37 tahun, dalam ertikata lain MAS mencapai piawaian keselamatan pesawat yang kompeten dan diiktiraf oleh ICAO di samping pengemudian pesawat oleh juruterbang yang berpengalaman luas.

Bagaimanapun, secanggih mana sesebuah pesawat, sebarang kesilapan kecil pun boleh mengundang padah. Hanya takdir menentukan segala-galanya. Salam takziah untuk semua keluarga mangsa MH370 dan yang pastinya MAS tetap dihati.


Dato' Abdul Rahman Dahlan

4 comments:

Anonymous said...

True......its not easy as it seems to be.....words can be written easily but it cant be done as easy as its said cause we are one nation. Need to be wise in what we said and done.

Anonymous said...

Doakan semuga semuanya selamat. Insya Allah.

Anonymous said...

Bah. Pertama:

CNN itu memang si CELAKA News Network, spt. yg. digelar Pena Minang!

Lihat bagaimana replika (clone) MAS kita telah ditemui di ISRAEL - yg. disembunyikan dari 2013 lagi ( lihat di http://12160.info/profiles/blogs/are-the-israelis-planning-another-9-11-using-the-missing-boeing, Are the Israelis Planning Another 9-11 Using a Copy of the Missing Boeing 777?; Posted by Charles Magus on March 27, 2014: Source: Chris Bollyn)! Mungkin berdasarkan dua teori!

Disyaki Mossad/Israel-CIA-MI6-NATO serta ejen tempatannya dari DAPBANGKAI/PELIWAT PEMBANGKANGSONGSANG pada mulanya merancang dari 2013 lagi, mahu menggunakan replika ini utk. mengebom Summit Nuklear yg. baru berlansung di Hague, ala 9-11, dan kemudian menyalahkan dua rakyat ‘Iran/‘Islam‘ yg. menggunakan passport palsu itu, tapi gagal dan lalu serpihan dari MAS (yg. tulen) kita di ’hempaskan‘ di Lautan Hindi setelah disembunyikan di Diego GarCIA (sebab itu disyaki Israel menutup kedutaan di seluruh dunia buat pertama kali dlm sejarah, kononnya sebab pekerja mogok, begitu juga Airport Frankfurt ditutup di waktu sama, di mana Jerman adalah penyokong paling kuat Israel).

Di samping itu, si ZIONIS Murdoch asyik menghasut China utk. bekerjasama lebih rapat dgn. Amerika akibat insiden MAS ini dgn. menyalahkan 'pengganas Islam'!

Dan kalau teori ini benar, K’jaan kita harus menyiasat kejadian kenapa ada replika MAS di Israel itu dan dedahkan di seluruh dunia dgn. rasmi, demi kedaulatan dan keselamatan bangsa, agama dan negara kita, yg. telah diburukkan dan cuba ditumbagkan di mata Dunia dg, insiden MAS ini!

Lihat di - http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014;

http://beforeitsnews.com/alternative/2014/03/flight-370-a-bed-time-story-2926592.html , Flight 370 – A Bed Time Story (Stopped From Suiciding The Nuclear Conference By The Dutch), By Jimstonefreelance, March 26, 2014;

di http://www.zerohedge.com/news/2014-03-24/two-dutch-f-16s-scrambled-intercept-unidentified-boeing-777 , Two Dutch F-16s Scrambled To Intercept Unidentified Boeing 777 , Submitted by Tyler Durden on 03/24/2014);

di http://beforeitsnews.com/prophecy/2014/03/for-the-first-time-in-history-israel-suspiciously-closes-all-embassies-consulates-world-wide-video-2459734.html , For the First Time in History, Israel Suspiciously Closes All Embassies and Consulates World-Wide!, March 23, 2014;

dan di http://www.presstv.ir/detail/2014/03/25/355959/the-cia-hoax-flight-370-revealed/ ,
Flight 370 The CIA Hoax, Mar 25, 2014.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation)

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Tapi sekiranya serpihan yg. dijumpai di Lautan Hindi BUKAN dari MAS kita, maka mungkin replika MAS ini akan digunakan di masa hadapan, oleh si Mossad dan sekutunya ini, utk. mengebom Israel di masa hadapan, dan menyalahkan dua ‘Iranian hiajckers’ itu. Maka Israel dan sekutu CIA-MI6-NATOnya disyaki akan menggunakan alasan ini utk. mengebom Iran dgn. bom nuklear, di samping menyalahkan K'jaan Islam/Melayu kita, utk. memulakan Perang Dunia Ketiga! Dan kerana itulah berita replica MAS di Isreal ini mesti didedahkan! Lihat di http://12160.info/profiles/blogs/are-the-israelis-planning-another-9-11-using-the-missing-boeing:

Are the Israelis Planning Another 9-11 Using a Copy of the Missing Boeing 777?

Posted by Charles Magus on March 27, 2014

Source: Chris Bollyn : Christopher Bollyn is an American journalist who has investigated the events of 9-11. He helped Professor Steven E. Jones in the spring and summer of 2006, when Jones found solid evidence of Thermite in the dust of the Twin Towers. The discovery and discussion of Thermite in the demolition of the World Trade Center led to serious trouble for both Jones and Bollyn… (di http://www.bollyn.com/about-christopher-bollyn/)

Why would Israel have a plane identical to the missing Malaysia Airlines plane in storage in Tel Aviv? The plane in this photo is Boeing 777 2H6(ER) – 28416/155, an identical twin of the missing plane, which has been in Israel since November 2013. What are the Israelis doing with this plane in a hanger in Tel Aviv? Could it be part of a false-flag terror plot in the making? Where is this plane today?

Source: www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28416,N105GT-GA-Telesis-php
See more at: http://www.bollyn.com/home/#article_11686

….By using the twin aircraft they have in storage, the terror masterminds may have a sinister plan for the missing plane to seemingly reappear in a false-flag atrocity. Public awareness of the twin plane in Tel Aviv, therefore, could prevent the evil plot from going ahead.

….Note: The Malaysia Air 777 with Boeing serial number 28416 and registered as 9M-MRI was sold to GA Telesis, LLC of Fort Lauderdale, Florida, on October 21, 2013, and is now registered as N105GT. The aircraft was stored at Tarbes Lourdes Pyrenees on October 4, 2013, and then on November 4, 2013, it was re-registered as N105GT and stored at Tel Aviv.

See: www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28416,N105GT-GA-Te...

Abdol Moabery serves as the President and Chief Executive Officer of GA Telesis, LLC.

Previously, Mr. Moabery served as Executive Vice President of Aviation Systems International, Inc., and as Director of Marketing and Sales at C-S Aviation Services, Inc. Both of Moabery’s former companies were owned by George Soros. Therefore it is not unlikely that Soros owns a good part of GA Telesis, too.

….This information is very important because it fits neatly into the terror scenario presented by Israeli El Al “security expert” Issac Yeffet shortly after the Malaysian plane went missing. Yeffet suggested the missing plane had been hijacked to Iran and was being prepared for a terror attack. For the Israelis to have an identical plane in a hanger in Tel Aviv reveals why Yeffet presented such a scenario. He appears to have been setting the stage for a false-flag attack like 9-11, perhaps in Israel. If such an attack were to occur in Israel all the evidence would be in the hands of Israeli intelligence giving them complete control of the interpretation or narrative of the terror event…….

Makcik Sambal Belacan.

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive