sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 15 March 2014

TERKINI #MH370 : ASET CANGGIH AS DI DIEGO GARCIA MAMPU BANTU KESAN PESAWAT MH370 ! #PRAYFORMH370



Ketua Koresponden Orient Aviation Tom Balentyne berkata aset milik pangkalan tentera Amerika Syarikat di Diego Garcia dapat membantu operasi mencari dan menyelamat (SAR) di Lautan Hindi.

"Mereka mempunyai aset yang banyak kerana pangkalan tentera Amerika Syarikat di Diego Garcia digunakan kerana situasi di rantau Teluk terutama sekali Iraq. Mereka mempunyai kapal terbang dan kapal laut yang boleh bergerak dengan pantas. Ia juga menggunakan teknologi terkini dan canggih.

"Kita harus ingat bahawa peralatan ini digunakan untuk mencari kapal selam musuh. Ia boleh juga mencari logam yang besar di bawah laut. Ia boleh membantu mengesan logam pesawat," kata beliau ketika dihubungi ketika Astro AWANI Khas.

Namun, beliau akui bahawa walaupun mempunyai peralatan yang canggih, lautan Hindi sangat luas dan operasi SAR akan menjadi agak sukar.

Ditanya jika pertolongan Amerika Syarikat ataupun misi SAR perlu merangkumi Lautan Hindi dari hari pertama, beliau berkata bahawa tiada siapa menyangka penerbangan itu berkemungkinan terbang ke Lautan Hindi.

"Tiada siapa menyangka ini akan berlaku. Tetapi kita juga tidak boleh tumpu kepada kawasan ini sahaja. Misi di Laut China Selatan perlu diteruskan. Kita tidak boleh tolak sebarang kemungkinan," kata beliau.

Ikuti temubual penuh Astro AWANI bersama Tom Balentyne:

Read more at:http://www.astroawani.com/news/show/mh370-aset-canggih-as-di-diego-garcia-dapat-membantu-sar-di-lautan-hindi-31866?cp

1 comment:

Anonymous said...

BINATANG betul si DALANG/DUA/MUKA US-CIA ni - sedgkan tersebar seluruh dunia, disyaki MAS diHIJACK ke Diego GarCIA! Sekarg. baru nak berpura kononnya pengkalan-kongsi US-British Diego GarCIA ini boleh tolong!

Rejim Australia dan si media-media besar Barat-ZIONIS DAJAL pun si PENIPU besar!

Yg. herannya kenapa MAS tak dikesan dr. awal, oleh satellite spy-kongsi Australia/CIA di Australia mahupun pengkalan US di Diego GarCIA, walaupun CIA dah yakin MAS melintasi atau terhempas di Lautan Hindi sebelum ini (lihat di http://www.nst.com.my/nation/general/could-vital-info-be-down-under-1.520539, Could vital info be Down Under?, By HARIS HUSSAIN AND FARRAH NAZ KARIM, 19 March 2014)! Disyaki cebisan pesawat kalau jumpa, dibawa dr. Diego Garcia spt. yg. telah diramalkan Cabal Times dlm 'poll' dan artikelnya, dr. awal lagi!

Lihat pengkalan tentera US di Diego GarCIA telah membatalkan semua penerbangan selama 3 HARI pd. hari MAS hilang (walau pengkalan Diego GarCIA ini juga ada 2,000 pekerja bukan tentera contohnya kontaktor dll – tapi latarbelakang dan pergerakan pekerja-pekerja ini dan pelawat -pelawat ditapis/dikawal dgn. ketat, dan kenderaan bermotor persendirian tak dibenarkan; lihat di http://www.militaryinstallations.dod.mil/pls/psgprod/f?p=132:CONTENT:0::NO::P4_INST_ID,P4_INST_TYPE:930%2CINSTALLATION )!

Maka, K’jaan kita JANGANlah nak PERCAYA sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean serta PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG, tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi! Dan pi MAMPOSlah si DALANG-DUA-MUKA White HouseZIONIS itu!

Lagipun, hairan betul media-media besar Barat-Zionis terutamanya CNN, tak lansung bangkitkan kenapa pengkalan militari US di Diego GarCIA ini, dgn. sistem satelit yg. pasti amat canggih, tak dapat kesan lansung MAS di RADARnya, kalau kononnya melintasi Lautan Hindi ke atas Kepulauan Andaman dari awal lagi!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive